Monday, February 27, 2012

ABI


Hari itu


Dia II mesej. Setelah lama tak mengirimkan apa-apa khabar. Dia II yang kita letak nama panggilan sebagai Siput. Siput ini adalah lelaki yang pertama dalam hidup saya yang boleh saya labelkan hero. Sebab apa saya labelkan hero? Itu biarlah menjadi rahsia..ngaaa


Tapi jangan salah anggap dengan panggilan nama tersebut. Awal perkenalan dia perkenalkan diri sebagai 'C'. Masa saya bercerita kat K'Long yang sibuk duk bertanya, saya bagitau mamat tu bagitau nama dia 'C'. K'Long terus laju, 'Si?' 'Siput?'..ha ha K'long gelak dan nama tu terus lekat.



Siput ni adalah seorang yang sangat sibuk. Mengalahkan YB. Dalam setahun kami berjumpa sekali dan bermesej boleh di kira dengan jari. Padahal dia kat KL ni jugak. Tapi saya tak kisah, kami hanya kawan.


Pada hari itu, Siput tanya..'Awak bila nak kawen?' Saya balas 'Saya ni tunggu orang masuk minang je pastu kira jadi'. Dia balas lagi, 'Mana boleh macam tu, takkan awak takde minat kat sapa-sapa. Nanti kalau yang masuk tu awak tak suka macam mana?' Saya balas, 'Ada. Ada minat. Kalau yang masuk tu saya tak suka, saya tolak la..ha ha' balas saya sengal. Dia balas dan bertanya 'Siapa awak minat?'



Waktu tu nak je tangan sengal saya ni balas 'Awaklah' ngaa. Secara perasannya, saya tahu Siput suka kat saya. Suka pada pandang pertama. Dan dia bukan lelaki pertama yang jatuh hati pada pertama kali pandang. Tapi dia merupakan lelaki pertama yang berani, datang mengejar dan meminta no telefon dalam kepekatan malam.


Namun, saya berlaku jujur pada diri sendiri lalu saya balas 'Abang bank bangunan sebelah ofis'.



Lama baru dia balas 'Awak betul-betul suka kat dia?'




Waktu tu saya dah gelak guling-guling. Haaa, tau kecut.




Dah abes kat sini pasal Siput.




Tapi, saya hairan.



Sangat hairan.



Abang Bank Islam ni.



Kenapa saya terlalu kemaruk sangat dengan dia.


Saya jarang kemaruk macam ni kat lelaki.


Kadang-kadang bila difikirkan balik, saya rasa Abang Bank Islam ni pakai ilmu..ngaa.



Sebab tu saya yang tak berapa nak suka dekat lelaki dan yang sejenis dengan dia ni, boleh teringat-ingat dekat dia.




Tadi saya terserempak dengan dia masa sarapan.


Lalu terlahirlah entry ni.



Pandangan dia selalu memberi maksud.



Tapi jangan main tarik tali boleh tak?



Kalau suka, datang tegur boleh?



Kalau duk usha macam tu bila nak bergerak




Stop standing there and please move on..



Give ourselves a chance..












No comments: