Wednesday, February 22, 2012

Banyak II.

Alif sim kaf ya mim nun




Tidur


Saya mempunyai masalah tidur.Macam selalu-selalu. Hari itu saya tidak dapat tidur. Saya masuk bilik jam 10.30 malam mata saya duk kelip pah kelip pah. Jap jap dah pukul 11 lebih, tup tup pukul 12 lebih tup tup dah pukul 1 lebih. Badan saya penat tapi mata saya tak boleh pejam. Dah segenap tilam saya tukar posisi, tapi masih tak dpat lelap. akhirnya saya ke runag tamu, tidur atas kerusi. Saya pun tak sedar, tengok-tengok hari dah pagi. Hari kedua saya sukar nak tidur lagi, tapi badan lagi penat sebab todur lambat, bangun macam biasa siang buat kerja, tapi malam tak dapat lena.

Akhirnya saya nangis. Hebak jugak tips menangis ni. Lepastu saya tak sedar saya tidur pukul berapa. Malam esoknya sambil duk tengok tibi dengan K'Sandra & Kimora, saya pun bersuara.


"Kenapa sutera susah nak tidur eh?' Dah masuk awal awal tapi tak boleh nak tidur

Baca buku lah, cakap K'Sandra

Cane nak baca buku, badan penat. Nak bukak mata tak boleh tapi tak boleh lelap


'Mesti akak banyak fikir ni' jawab Kimora. 'Akak fikir apa?'

'Sutera ada masalah ke? bagitau kami..luahkan..luahkan' balas K'Sandra


Saya dah gelak-gelak. Masalah amendanya. 'Mana ada fikir apa-apa, sutera cuma susah nak tidur je'




Lalu malam tersebut, saya masuk tidur macam biasa. Siap-siap gosok gigi cuci muka semua bagai, lalu saya panjat katil.


Dah sedap-sedap baring, baca ayat qursi, al fatihah dan tiga kul saya pun bersedia nak tidur.


Saya cakap kat diri sendiri, kosongkan fikiran...kosongkan fikiran ..kosongkan fikiran dan tidurr.


Okey, sebelum tidur dah jadi tabiat rancang untuk esoknya.


Lalu saya plan. Esok bangun pagi-pagi, pakai baju yang ni yang itu, pukul 8 ada discussion dengan imran pasal projek dekat penang. Pastu recall semua facts about projek. Kontraktor bina bangunan tak ikut spec, dah keluarkan stop work order, dah cek concrete yang guna, sangat teruk. column alignment pun dah lari.stop work order with caveat, kontraktor tak boleh mula kerja selagi tak lantik checker luar to investigate and find solution to rectify.  8.30 kena jumpa en amran. Lepas tu nak kena keluar t/tangan agreement kereta . lepastu nak kena jumpa boss...bla blaa blaa


pastu saya tersengih.


Erkk...





No comments: