Sunday, December 11, 2011

Rahsia.



Kamu nak tahu satu rahsia?


Tapi kena janji dulu.



Tak aci cerita kat orang lain.


Janji?



Betul ni?



Terima kasih.



Saya tahu saya boleh percayakan kamu.



Tapi, malu pulak nak cerita.


Hik hik hik




Geli betul gelak macam tu.


Erm, saya nak bagitau satu rahsia. Rahsia dalam cerita.



Cerita pasal seorang lelaki yang saya suka.



Hebak tak saya? Saya suka dekat seorang lelaki.





Dulu-dulu kan..


Akak opis saya selalu cakap 'Sutera, sutera pegi la Bank Islam kat bangunan sebelah tu. Ada mamat hensem. Hensem sangat. Ada dua orang. Tapi yang kat kaunter tu lagi hensem'


Selaku minah yang sengal saya automatik akan buat muka teruja dan gatal 'Siyes ni K'mas? Hensem betul-betul ke main-main ni? Sekarang jugak Sutera pegi tengok..sekarang jugak bukak akaun Bank Islam!'


Pastu saya gelak-gelak.


Macam biasa, mulut je beria. Padahal da ada akaun Bank Islam. Pastu buat tak tahu. Selalu lalu depan Bank Islam tu pun tak pernah jenguk. Kalau ada urusan kat Bank Islam pun saya tak sempat nak ushar siapa-siapa.


Tu kalau tak silap cerita taun lepas.


Cerita taun ni. Saya jumpa kawan K'Jessica kat kenduri kawen dia. Ingat tak lagi cerita K'Jessica yang hebak  melayan tetamu untuk majlis kenduri dia? Kawan K'Jessica dah jadi kawan saya jugak.


Tengah rancak bersembang yang macam-macam topik keluar sampai la ke topik stress keje. Tetiba kawan K'Jesika yang ofis bertentangan dengan bangunan ofis saya berkata 'Akak kalau stress je mesti pegi Bank Islam kat MARA tu'


'Haa, pegi Bank Islam? Buat apa?



' Tengok anugerah Tuhan yang indah. Terus hilang stress.'


Saya terpinga-pinga jap.


Pastu akak tu cakap, dia dengan ofismate dia (arkitek) kalau stress keje ke nak dapat ilham ke, mesti pegi Bank Islam tu. Pegi kejap. Masuk duduk. Tengok mamat hensem dua orang tu buat kerja. Lama dah okey, pastu balik masuk kerja balik.


Dengar je dia cerita macam tu saya golek guling guling gelak.



Saya ingat saya je minah paling sengal suka buat kerja ntah pape. Tapi ada jugak yang lagi haru pada saya. Maksudnya saya normal la macam ni..haha




Tapi tu semua tak dapat la buat saya tertarik pegi tengok hensem mana mamat dua orang tu.


Sampai la baru-baru ni. Saya sarapan kat MARA. Meja saya sebelah dengan meja sekumpulan lelaki. Pastu pastu pastu kan



Ala, malu la nak cerita..


Cerita lain kali boleh?






Hik hik hik





*Geliewww

4 comments:

Waqheh said...

ehem2...malu plak dahhhhh...gua dah geli baca tadi. terus hilang keh3..

Pembunuh Tanpa Bayang said...

cerita tergantung?

malu?

tak mengapa normallah tu... =)

~SaL IjOu~ said...

aku pun penah buat keje gile mcm tu.
tp untungnya,mamat ensem tu dlm office sendiri..cuma lain department~ =p

karatz said...

entry yang paling pemalu bg gua.

main stop-stop ni yang gua hangin ni.sama mcm waqheh.ntah kemana dah how i met ur mother beliau.wakakaka