Tuesday, September 9, 2014

Tayar



Assalamualaikum wbt


Bertemu lagi di ruangan yang sama.


Pagi ni tayar kereta saya pancit. Tengok-tengok dah tak ada angin. Jadi suami hantar Sofea, pastu hantar saya. Kami sempat breakfast sama. Suami tanya 'Takpe ke breakfast ni, tak lambat ke masuk ofis?'

Jam dah 8.30 pagi. Saya balas 'Dah lambat pong, kite makan je dulu' hehe. Saya patut masuk pukul 8.00 pagi.


Pulaknya, semalam saya tertinggal charger telefon kat ofis. Semalam telefon dah mati terus. Jadi saya tak dapat bagitahu bos saya lambat sebab tayar kereta pancit, tak boleh bagitau pengasuh saya hantar lewat sket.

Semalam jugak lepas suami saya balik dia keluar semula sebab ade hal. Sebelum tidur saya boleh imagine yang bukan-bukan. Kalo tetiba jadi sesuatu kat suami, macam mana orang nak hubungi saya, telefon saya mati. Nanti saya nak mintak tolong orang pun tak boleh sebab nombor semua dalam telefon..macam-macam lah fikir.

Ntah pape. Sejak ada anak ni macam-macam plak fikir yang bukan-bukan. Mungkin ada urat yang terputus dan tak sambung balik..ngaa


Pagi tadi rancangannya suami hantar saya dulu, pastu balik masukkan angin tayar (kedai tayar bukak lambat), datang ofis saya balik hantar kereta, saya hantar dia balik kat rumah, pastu saya masuk ofis balik. Kartun sket.


Suami boleh bagi kereta dia n pergi kerja dengan motor. Tapi saya memang fail bawak kereta manual..ngaa


Last-last saya amek pendekatan, tumpang akak ofis yang tinggal dekat rumah saya.  Tak payah la suami saya dok patah balik bagai. Mintak tolong dia hantar kat rumah, pastu saya amek kereta n pegi amek Sofea kat pengasuh.


Ooo..saya nak ceritanya..pagi tadi lepas breakfast suami saya pesan 'Nanti kalau lepas masuk kereta, kunci pintu cepat-cepat dulu. Tak yah nak tengok telefon ke, simpan barang ke dulu..sekarang ni bahaya, org nak duit buat macam-macam. Kalau ade orang ketuk cermin kereta pun, bukak sket je atas, jangan bukak besar-besar nanti bahaya kalau dia buat tak elok, hulur pisau kat tengkuk ke'


Sepanjang kahwin dua tahun ni, 1st time ni pesan bagi amanat ala-ala cakna. Tetiba terharu..nak tergelak pun ade..muahaha


Ok dah, Bai!



Eh lupe, satu lagi. Semalam Sofea tido hebak. Biasa dia akan tidur kejap lepas magrib/isyak. Pastu bangun balik pukul 9.30-10.00 malam. Main-main pastu tidur balik pukul 11.30-12.00 malam.


Tapi semalam dia tidur pukul 7.45malam, bagun-bangun minum susu pukul 3pagi pastu tidur balik. hebak tak?


Hebakkk sangat sebab saya bleh basuh kain, lipat kain n sempat buat puding jagung semalam..wahhh heavennyaaaa!!!



Ok dah, bai!


Bai lagi!




No comments: