Monday, September 8, 2014


Assalamualaikum w.b.t,


Pekabo?


Nak kena cakk cakkk aaa lagi ke intro da besar anak sorang ni?


Cam tak kena jerrr


Eh,


Intro itu..intro itu sebenarnya nak cakap saya dah ada anak da..hebak tak saya?


Hebakk takk..hebakk takk




Ya.

Saya da selamat melahirkan baby perempuan bulan 4 hari tu.

Tapi nape nak kena cakap hebak..kam?



ish ish ish


Tetiba saya menulis. Sebab saya ada masa. Sebab saya teringat gara-gara mengajar ofismate cara-cara menulis blog. Lalu teringat n teringin tuk menulis jugak.


Nak cerita pasal apa tak yah tanya, sebab macam biasa saya ada banyak cerita.


Kita amek cerita paling latest hingga ke belakang.


SATU

Paling latest cerita suami saya bangun tidur pagi ni, lepas mandi cecepat cari bantal dan tukar sarung. Saya pelik lalu tanya 'Nape buang sarung tu?'

Suami saya jawab 'Tak matching'


Dalam hati saya berdetik 'Nape lepas mandi? Nape tak semalam? Nape sebelum tido? n yang logik nape nak kena tukar? Saya dengan dia je kot kalau tahu n nampak sarung bantal tu tak matching..ahaha


Adoii..bila suami yg prihatin versus bini ikut suka dan dia je


haha


Saya guna terms prihatin, not perfect 


DUA

Semalam abang saya yang Kuantan datang rumah singgah, dengan mak n adik saya yang bongsu. Adik dah masuk semester baru, hantar kat UIA. Semua dok cakap, besarnyaa Sofea, Sofea dah besar...n ayat adik saya yang paling bongsu yang tak bleh blah

'Putihnyaaa sofeaaa, bakpe moksu yuyu tengok Sofea makin putihh?? Sofea minum Aurawhite ke?


Ade ke budak 4 bulan minum Aurawhite..ish ish ishh..tapi kalo mengandung hari tu mak dia memang ade minum Aurawhite..ngaa



TIGA.

Pengasuh. Saya letak Sofea kat rumah pengasuh. Pengasuh ni hebak. hebak pelik. KIV dulu cerita ni


EMPAT.

Saya berselisih faham dengan suami.


LIMA.

Selamat Hari Raya.


ENAM.

Saya berpantang.


TUJUH.

Saya bersalin. 5 hari masuk wad baru bersalin. Malam jumaat pukul 1.10 pagi saya selamat melahirkan bayi perempuan. Bayi saya masuk ICU. Pagi-pagi bangun gi tengok baby menangis kat NICU. Suami saya jaga saya dalam pantang dengan baik sekali. Baby seminggu kat wad. Baby nak keluar saya pulak kena masuk wad. Hebak-hebak.




Okey dah, tujuh je. Sebab ape tujuh? sebab saya suka nombor tujuh. Sebab ape nombor tujuh? sebab ade tujuh benda ajaib kat dunia. Tu je. Typical answer.


Sebenarnya malas nak menaip dah. Cerita pun pendek-pendek.

kekeke


Bai!


Salam









No comments: