Tuesday, March 13, 2012

Kamu.



Saya rasa saya akan tinggalkan ruangan ni.


Buat seketika.


Mungkin duatigaketika


Mungkin duatigalapanbelasketika.





Saya okey-okey sahaja.


Cuma saya tak nak layankan perasaan lagi.


Sini adalah tempat perkongsian.


Tapi yang sakit. Yang perit.



Tahukah kamu bila saya tak menulis itu maksudnya saya bahagia jalani hidup?


Jadi, jangan bimbang.




Selagi saya tak update kat sini makanya saya bahagia di luar sana.



Saya sedang cuba memahami dunia dengan pandangan dan perspektif yang berbeza.





Kamu pun harus buat perkara yang sama.


Dunia ini terlalu luas, terlalu lapang, terlalu istimewa untuk jalani hidup dengan perkara yang sia-sia dan menyusutkan minda. Cuba pandang ke arah yang berbeza, dengan hati yang lapang, dengan gelas yang kosong. Biar kita selalu menjadi lembah supaya dapat menadah air tadahan. Menadah ilmu dan rezeki. Dan apabila kita berjalan, biarlah kita membawa muatan gandum, gula dan beras. Muatan yang apabila berlanggar dan bertaburan memberi rezeki kepada orang lain dan bukan lori yang membawa muatan najis yang memudaratkan orang sekeliling.




















Jangan pernah kecewa dengan hidup. Sentiasa bangun dan bertabahlah. Kamu mampu lakukan. Sangat mampu. Percayalah.





suterasuci.2010@gmail.com

No comments: