Wednesday, December 28, 2011

Batuk.


Hujung minggu yang sudah batuk sangat teruk.

Hari sabtu saya hanya melepek kat rumah, berehat dan makan ubat. Tengok tibi dari pagi sampai la ke malam, dari kartun sampai layan cerekarama sambil baring, kadang-kadang bukak mata kadang kadang bukak mulut sebab gelak.

Hari ahad pergi kenduri kawen kat Senawang, pastu singgah Seremban layan movie kat Terminal One.


Hari isnin pergi survey perabot dengan K'Sandra.


Malam tidur saya sangat hebat terganggu dengan batuk yang berterusan. Lagi malam lagi hebat. Mungkin sebab cuaca sejuk jadi batuk makin hebak. Tapi saya memang tidur tak pakai kipas dan berbulan jugak saya memang tidur pakai lengan panjang. Selimut? Saya tak suka tidur pakai selimut. Cuma sejak tak sehat ni saya tidur pakai stoking. Ada gaya macam orang pantang la gamaknya.


Malam isnin saya masuk tidur lambat, dekat pukul 12. Letak kepala, batuk saya tak kebah. Pejam kejap pastu batuk lagi dan lagi dan lagi. Kepala saya dah sakit, perut saya dah terik sebab batuk berterusan. Esok kerja, jam dah pukul 3 pagi.


Akhirnya saya bangun dan menyandar di tepi katil sambil nangis-nangis. Ada gaya budak kecik tak boleh tidur pastu nangis-nangis sebab demam. Macam tu la.


Dah habis nangis-nangis, pastu saya sambung tidur.



Sedar-sedar jam 6.30 pagi.


Bangun-bangun saya senyum.


Ooo, rupanya ubat batuk yang paling mujarab adalah menangis.



Ngaaa.






Saya rasa tahun ni saya telah capai matlamat, menangis dengan mudah.


Yey! Ingat senang ke?




4 comments:

Waqheh said...

kesian sungguh dia pergi mendapatkan ubatttttt uhuk uhuk uhuk...

Pena Marhaen said...

tak sangka batuk boleh sembuh lepas menangis..hehe

karatz said...

kahkakahkahkah..

gua pun tak sangka gua bleh gelak lepas lu nangis!

kahkahkah

Sutera_suci said...

:P